Центр лицензирования и сертификации

ks +38(067) 837-18-94

mts +38(095)762-84-59

lifecell +38(063)378-42-48

Этот адрес электронной почты защищен от спам-ботов. У вас должен быть включен JavaScript для просмотра.

 

dergbud-insta

fb-dergbud

№33. Про внесення змін, до пускових комплексів, перед прийняттям їх в експлуатацію.

    Чи є можливості виділення, у складі затвердженого проекту об'єкта будівництва, чи його черги, додаткового пускового комплексу, із наявного уже у проекті пускового комплексу? Але не будь коли, а тоді коли частина об'єкту вже збудована за проектом, відповідно оформлена виконавча документація і така частина може автономно функціонувати,  тобто перед безпосереднім прийняттям в експлуатацію. За встановленим порядком, дорога до вирішення такого завдання не близька. Наведу її етапи: 

1. Необхідно скласти і затвердити завдання на коригування проектної документації. При цьому, якщо у завданні на проектування, було зазначено конкретну кількість пускових комплексів, необхідно змінити її на ту що потрібно. Краще таку кількість не вказувати взагалі, а просто передбачати необхідність виділення пускових комплексів, як і вказано у додатку б до ДБН Склад та зміст проектної документації на будівництво.  

2. Необхідно здійснити власне коригування проектної документації. У цьому випадку воно зрештою зводиться до внесення змін у розділ ескізного проекту чи ТЕО, де наводяться відомості про черговість будівництва та пускові комплекси, а також до пояснювальної записки до проекту або затверджувальної частини робочого проекту. зрозуміло що техніко-економічні показники всього об'єкта будівництва при цьому не змінюється, а жодних змін архітектурно-конструктивних чи технологічних рішень, щодо яких здійснюється експертиза проектної документації, не може бути за постановкою задачі. 

  Але за встановленим порядком здійснювати експертизу не потрібно, оскільки експертиза підтверджує основні ТЄПи проекту, а при проектуванні за чергами будівництва, та з виділенням пускових комплексів, ТЄПи зазначаються для кожної черги та пускового комплексу. Склад яких змінюється, одному додається, з іншого вибуває. Після, такої певною мірою, формальної експертизи, потрібно перезатвердити проект і повідомити про це орган, який видав дозвіл на виконання будівельних робіт. От такі, виключно формальні дії, ще досить давно поставили на порядок денний питання  -  а чи не можна у даному випадку обійтися без експертизи проекту? Фактично то маємо арифметичну задачу по перестановці доданків, сума яких, як відомо, не змінюється. Зазначена тема, знайшла своє відображення ще у першому нормативно-правовому акті незалежної України, яким врегульовувалось питання прийняття в експлуатацію закінченим будівництвом об'єктів. Положення про порядок прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом, державного замовлення, затверджено постановою  Кабінету Міністрів ще в 1992 році, не допускало прийняття в експлуатацію об'єктів, до складу яких, з порушенням установленого порядку, внесені зміни, до складу передбачених проектом, пускових комплексів. Але встановлювало, що у виняткових випадках, до призначення державних приймальних комісій, органам що затвердив проект, можуть вноситися зміни до складу пускових комплексів. При цьому існувало застереження, щодо того, які будівлі і споруди не повинні виключатися із складу таких пускових комплексів. Не дивлячись на низку таких, певною мірою, рітуальних заклинань, норма вже дозволяла перед прийняттям в експлуатацію, вносити зміни до пускових комплексів, об'єкту будівництва, виключно органом, що затвердив проект. Правда залишалося питання: - як зазначений орган, а це по суті замовник, міг вносити зміни до проекту об'єкта будівництва, без участі в проектувальника? Тому під час містобудівної реформи 2011 року, така недоречність була виправлена і зазначена норма вже передбачала участь автора проекту, п до того ж поширювалась на всі об'єкти будівництва а не тільки держзамовлення. А у 2015 році норма була розширена і щодо внесення змін до черг будівництва, що не безпроблемне, про це трохи далі.

  Діюча редакція пункту 8 Порядку прийняття об'єктів в експлуатацію, сформульована у 2017 році і має цілком зрозумілий і прийнятний зміст. Цитую:  - у разі потреби, замовник може до прийняття об'єкта в експлуатацію, вносити до проекту будівництва, погоджені з автором такого проекту, зміни, щодо черги та, або пускового комплексу, в межах затверджених проектних рішень. От якраз ключовим на мій погляд є формулювання  - в межах затверджених проектних рішень, що треба розуміти не передбачає перезатвердження проекту. І це цілком підходить для варіанту переформатування пускових комплексів. Адже, як зазначалося, ні загальні техніко-економічні показники проекту, ні будь-які архітектурно-планувальні чи інженерно-конструктивні, технологічні рішення, у даному випадку не змінюються. Виникає свого роду сакральне питання: -  що? Для проектувальника із замовником, та фахівця відповідного органу, що здійснює прийняття об'єкта в експлуатацію, не по силам розібратися у пазлах, з яких складається об'єкт будівництва. Кваліфікація останнього, тобто працівника органу що приймає об'єкти в експлуатацію, має бути не нижчою ніж у проектувальника, бо інакше як же він прийматиме в експлуатацію те, знаннями щодо чого не володіє у повному обсязі. Коли в органах держабудконтролю працювали виключно фахівці що прийшли з проектних та будівельних організацій, таке питання не виникало. І керівник, і  лінійний інспектор, брали на себе немалу відповідальність, але брали її свідомо, знаючи що у прийнятій до експлуатації конфігурації пускового комплексу, він може функціонувати. Сьогодні, таких працівників небагато, все більше тих, що переймаються питаннями адміністративної відповідальності. Але це не проблема замовника з проектувальником, головне що у діючий редакції норма, дозволяє вносити зміни до пускових комплексів, у межах затверджених проектних рішень перед прийняттям їх в експлуатацію. Ну а якщо хтось не володіє відповідними знаннями, треба вчитися, що, як відомо, ніколи не пізно. 

  Повертаючись до питання, щодо виділення із числа наявних у проекті додаткового пускового комплексу, хочеться запитати: -  а чому ні? Якщо це в межах затверджених проектних рішень. Аби завданню на проектування не суперечило. 

  Але ще один нюанс, з'явився порівняно недавно. Мова про доповнення у 2018 році пункту 9 Порядку проектування, новим реченням такого змісту: -  проектні рішення, щодо можливості автономного функціонування черг та пускових комплексів, мають бути відображені у всіх розділах проектної документації. Пункт правильний, але формально, дещо ускладнює застосування норми, щодо внесення змін до пускових комплексів, перед прийняттям їх в експлуатацію. А от щодо внесення змін, у такий же спосіб, до черг об'єкта будівництва, перед прийняттям їх експлуатацію, тут питання досить складніше. І можливість застосування зазначеної норми, буде залежати від способу виділення черг об'єкта будівництва. Головне що потрібно пам'ятати, так це те, що черги можуть бути виділені лише у такому об’єкті будівництва, як комплекс, тобто в об'єкті будівництва, який складається з декількох споруд. Споруда, нагадаю, це і будинок і будівля теж. Чергою може бути тільки окрема споруда або декілька споруд, в межах однієї споруди, виділення черг не передбачено, для цього існує пусковий комплекс. Як відомо, черги можуть бути виділені на схвалювальній стадії проектування: ескіз, ТЄО.  І тоді на кожну чергу, може розроблятися і затверджуватися окремий проект. А можуть черги виділятися і на стадії проект, якщо попередня стадія не розроблялася. Але не треба забувати, що у цьому випадку, проект відразу розробляється на весь об'єкт будівництва, окремої, затвердженої проектної документації на чергу бути не може, якщо черговість не передбачена попередньою стадією проектування, яка, у даному випадку відсутня.  Іншими словами, у такому випадку черга практично нічим не відрізняється від пускового комплексу, а тому резюме: якщо об'єкт будівництва є комплексом і проектна документація стадії проект, або затверджувальна частина стадії робочий проект, розроблена на весь об'єкт будівництва, то зміни у чергах, можуть здійснюватись в межах затверджених проектних рішень на весь об'єкт будівництва. Це нічим не відрізняється від аналогічної ситуації з пусковими комплексами і цілком може бути реалізовано в рамках норми пункту 8 Порядку прийняття об'єктів в експлуатацію. Якщо ж проект затверджений на окрему чергу, то внести зміни до такої черги можна лише через коригування проекту. Ну і не до кінця ясною виглядає ситуація, коли проект розроблений на декілька черг. У принципі, прямо такої нормативної підстави знайти не вдалося, але й прямої заборони немає теж. А на практиці, випадків бачив немало, та й для чого дублювати процедуру експертизи і затвердження якщо готовий проект на дві і більше черг. І така ситуація виглядає наче простішою, ніж з пусковими комплексами, адже черга - це обов'язково одна або декілька споруд у цілому, і тому "перекидати", так би мовити, споруди з однієї черги до іншої, не складно. І ситуація працювала би, якби все ж нормативно була явно підтверджена можливість затверджувати проект на декілька черг. Ну і зрозуміло з врахуванням вже вищезгаданої норми, щодо того, що рішення щодо можливості автономного функціонування черг та пускових комплексів, мають бути відображені, у всіх розділах проектної документації. 

 

 г.Киев, Печерский район,бульвар Леси Украинки, дом 26Б, офис 404

(095)762-84-59, (067)837-18-94, (063)378-42-48

 

Этот адрес электронной почты защищен от спам-ботов. У вас должен быть включен JavaScript для просмотра.

ОПЛАТА ПО ФАКТУ ПРЕДОСТАВЛЕНИЯ УСЛУГ

 Представительства по всей Украине:

Киев, Одесса, Харьков, Днепр, Львов.

Отдел узаконивания самостроев

(095)762-84-59


Строительная лицензия и сертификация © 2010-2025. Все права защищены