Звернення до Мінрегіону
Міністерство розвитку громад та територій України
Відповідно до вимог ч. 2 статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі» (у новій редакції) переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) на провадження певного виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом, та у разі, якщо про це було зазначено у тендерній документації / оголошенні про проведення спрощеної закупівлі чи вимагалося замовником під час переговорів у випадку застосування переговорної процедури закупівлі. Згідно вимог законів України «Про ліцензування видів господарської діяльності», «Про регулювання містобудівної діяльності», «Про основи містобудування», «Про архітектурну діяльність» підлягає ліцензуванню господарська діяльність з будівництва об'єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об'єктів з середніми (СС2) та значними (ССЗ) наслідками (так звана «будівельна ліцензія»).
Разом з тим. у зв'язку з прийняттям постанови Кабінету Міністрів України від 13.03.2020 № 219 «Про оптимізацію органів державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду» постанова Кабінету Міністрів України «Деякі питання ліцензування будівництва об'єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об'єктів із середніми та значними наслідками» від 30 березня 2016 року №256. яка передбачала ліцензійні умови провадження господарської діяльності з будівництва об'єктів, втратила чинність. Тобто, наданий час законодавчі вимоги щодо наявності будівельної ліцензії чинні, проте порядку їх видачі, переоформлення, внесення змін до переліку робіт не існує. Виникає законодавча колізія в частині виконання норми Закону України «Про публічні закупівлі» щодо надання переможцем ліцензії або документу дозвільного характеру при укладенні договору, оскільки з 18.03.2020 року видача нових ліцензій у сфері архітектури та будівництва стала фактично неможливою.
Враховуючи вищевикладене. прошу надати роз'яснення, яким чином новоствореним суб'єктам підприємницької діяльності (створені після 18.03.2020 р.) уникнути дискримінації з боку державних замовників під час участі в публічних закупівлях, якщо вимога у тендерній документації щодо наявності будівельної ліцензії незаконно позбавляє можливості участі у таких закупівлях всіх новостворених суб'єктів підприємницької діяльності, які законодавчо взагалі позбавлені можливості отримати таку ліцензію за будь-яких умов?